Laikā, kad uz Latvijas autoceļiem atradās fotoradari bija daudz un dažādas spekulācijas par to, no cik km/h fotoradari fiksē autovadītāju pārsniegto ātrumu. Ceļu policijas pārstāvji norādīja, ka radara kļūda ir 3%, kas praksē nozīmē, ka teorētiski būtu iespējams sodīt pat pie vismazākā pārkāpuma (pilsētā 52 km/h, ārpus pilsētas 104 km/h). Praksē tik drakoniski soda mēri gan netika piemēroti, taču iedzīvotāju un arī lielas daļas politiķu nepatika pret fotoradariem bija ļoti augsta. Galarezultātā fotoradari kā naudas pelnīšanas veids tika atcelts un šobrīd Latvijas autoceļu drošību uzrauga valsts policijas ekipāžas un daži tās rīcībā esošie fotoradari. Plānots, ka līdz 2013. gada beigām vai 2014. gada sākumā fotoradari uz Latvijas autoceļiem atkal varētu atgriezties, jo saskaņā ar valsts policijas pārstāvju teikto fotoradari deva pozitīvu rezultātu (samazinājās bojāgājušo skaits). Cerēsim, ka šoreiz fotoradaru darbība būs vērsta uz ceļu satiksmes drošības uzlabošanu, nevis valsts kases papildināšanu un tie tiks izvietoti patiešām bīstamās vietās – līkumos, melnajos punktos, profilaktiski arī mācību iestāžu tuvumā.
Saskaņā ar kādas aptaujas datiem vairums Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka ātruma pārsniegšana līdz 10km/h nebūtu sodāma. Līdzīgās domās ir arī CSDD, kas šobrīd virza izmaiņas likumdošanā, kas noteiktu, ka pārsniedzot ātrumu līdz 10 km/h policija varētu piemērot tikai brīdinājumu, nevis naudas sodu kā tas ir pašreiz.
Jāatgādina, ka televīzijas raidījums “Zebra” portālā “manabalss” uzsāka iniciatīvu, kas paredzētu, ka fotoradari drīkst sodīt autovadītājus par ātruma pārsniegšanu virs 10 km/h un šobrīd jau ir savākti nepieciešamie 10 tūkstoši parakstu. Šī pilsoniskā iniciatīva ir apsveicama, taču var pilnīgi droši apgalvot, ka šādā redakcijā tā nekad netiks pieņemta. Latvijā joprojām ir daudzas vietas – dzīvojamā zonā, izglītības iestādes, kur maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir 30 km/h. Paredzot, ka fotoradari var piemērot sodus tikai no 45 km/h tiktu pārlieku atvieglota negodprātīgo autovadītāju darbība. Savukārt visās pārējās situācijās autovadītāju sodīšana par pārkāpumu 10 km/h būtu jāatceļ pilnībā. Jau šobrīd daudzi autovadītāji tā vietā, lai skatītos uz ceļu un tādējādi rūpētos par savu un līdzcilvēku drošību, to vien dara kā skatās spidometrā, baidoties, ka pārsniegs ātrumu.