Pages Menu
Rss
Categories Menu

Par mums

Pastāsti savējiemTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

LCP.LV (Latvijas ceļu palīgs) sniedz autovadītājiem un topošajiem autovadītājiem noderīgu informāciju par šādiem jautājumiem:

  • autovadītāju un policijas tiesības un pienākumi;
  • sodi par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu;
  • apmācības iespējas;
  • auto remonts;
  • auto noma;
  • auto iegāde
  • auto apdrošināšana;
  • droša braukšana;
  • fotoradari;
  • auto ziņas.

Ņemot vērā Latvijas iedzīvotāju braukšanas paradumus nav nekāds brīnums, ka parasti visus visvairāk interesē, kāds ir sods par ātruma pārsniegšanu. Lielai daļai no autovadītājiem pārvietošanās ar automobili nav vienkārši braukšana no punkta A uz punktu B, tas ir dzīvesveids, jo savā autiņā reizēm sanāk pavadīt vairāk laiku nekā kopā ar draugiem vai ģimeni. LCP.LV palīdz padarīt attiecības ar automašīnu interesantākas, kā arī atbild uz āķīgiem jautājumiem par kuriem citi bieži vien nerunā.

Ja vēlaties ar  mums sazināties, izmantojiet veidlapu, LCP.LV sadaļā kontakti.

Pastāsti savējiemTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Stacionāro fotoradaru karte

Posted by on Mar 3, 2014 in Fotoradari | Comments Off on Stacionāro fotoradaru karte

Stacionāro fotoradaru karte

Pastāsti savējiemCeļu satiksmes un drošības direkcija (CSDD) atklājusi plānoto stacionāro fotoradaru izvietojumu. Plānots, ka pirmie 20 fotoradari uz valsts autoceļiem tiks izvietoti ne ātrāk kā 2014. gada rudenī, bet kopumā laika posmā līdz 2017. gadam Latvijā varētu tikt izvietoti vairāk kā 100 stacionārie fotoradari.   Pirmo 20 fotoradaru atrašanās vietas Svarīgākais: stacionārie fotoradari tiks ieviesti ne ātrāk kā 2014. gada rudenī (drīzāk vēlāk); pirms mērierīcēm būs izvietotas brīdinājuma zīmes, kas ļaus savlaicīgi samazināt ātrumu. Vairumā gadījumu fotoradari fiksēs ātruma pārkāpumus abos virzienus, taču ir arī izņēmumi, skat. zemāk: Rīga, Dienvidu tilts, starpnobrauktuvēm uz Maskavas ielu un uz centru (Ātruma fiksēšanas virziens: Uz Pārdaugavu braucošos); Rīga, Krasta iela 42, pretī t/c „Stokker”sadalošajā joslā (Ātruma fiksēšanas virziens: Uz Maskavas ielu braucošos); Autoceļa A4 8.km pie krustojuma ar ceļuV31 (Pievedceļš Muceniekiem) (Ātruma fiksēšanas virziens: Abos virzienos); Autoceļa A6 24,6.km pie pagrieziena uz Saulkalni (Ātruma fiksēšanas virziens: Uz Rīgu braucošos); Autoceļa A7 20,3.km pie krustojuma ar ceļu P89 „Ķekava –Skaistkalne” (Ātruma fiksēšanas virziens: Abos virzienos); Autoceļa A8 31,5.km pie krustojuma ar ceļu P100, pie Ozolniekiem (Ātruma fiksēšanas virziens: Abos virzienos); Autoceļa A8 36,2.km krustojums ar ceļu V1068 pie Brankām (Ātruma fiksēšanas virziens: Abos virzienos); Rīga, Brīvības gatve 363 (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos); Rīga, Kalnciema iela uz satiksmespārvada pār dzelzceļu pie Baseina ielas (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos); Autoceļa A3 3,9.km, Sējas novads, Murjāņi (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos); Autoceļa P1 22,5.km, Carnikavas novads, Garciems (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos); Rīga, Kalnciema iela uz satiksmespārvada pār dzelzceļu pie Dreiliņu ielas (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos); Autoceļa A5 30,1.km pie krustojuma ar Skultes pievedceļu (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos); Autoceļa A6 24,5.km pie pagrieziena uz Saulkalni (Ātruma fiksēšanas virziens: Uz Ogri braucošos); Autoceļa A8 15,1.km pie divlīmeņu satiksmes mezgla ar autoceļu A5„Salaspils – Babīte” (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos); Autoceļa A8 15,2.km pie divlīmeņu satiksmes mezgla ar autoceļu A5 „Salaspils –Babīte” (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos); Autoceļa A10, „Rīga – Ventspils” (Jūrmalas šoseja) 15,9.km pie satiksmes mezgla ar ceļu A5 „Salaspils – Babīte”,Babītes novads (Ātruma fiksēšanas virziens: Uz Jūrmalu braucošos); Autoceļš A10 „Rīga – Ventspils” (Jūrmalas šoseja) 16,2.km pie satiksmes mezgla ar ceļu A5 „Salaspils –Babīte”, Babītes novads (Ātruma fiksēšanas virziens: Uz Rīgu braucošos); Autoceļa A10 22,5.km pie Varkaļu kanāla (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos); Autoceļā P80 – E22 „Rīga – Koknese”, 20,1.km, satiksmesmezgls ar autoceļu P8 „Inciems – Sigulda – Ķegums” (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos). Detalizētāku informāciju variet uzzināt CSDD un aplūkojot šo karti. Fotoradaru izvēles kritēriji Valsts iestādes ir atzinušas savas pagātnes kļūdas un sola, ka nākotnē vismaz stacionāro fotoradaru izvietošana notiks daudz atklātāk un pārskatāmāk, kam kā apliecinājums būs pirms fotoradara izvietotā brīdinājuma zīme. Tiesa nākotnē plānots arī modernizēt un iegādāties jaunas valsts policijas automašīnas, kas būs aprīkotas ar pārvietojamiem fotoradariem. Saskaņā ar CSDD sniegto informāciju, izvēloties stacionāro mērierīču izvietošanas vietas tika ņemti vērā šādi kritēriji: ceļu satiksmes negadījumu skaits, cietušo un bojā gājušo skaits, ceļa posma funkcionālā nozīme ceļu satiksmē, ātruma pārsniegšanas radītais apdraudējums citiem satiksme dalībniekiem. Diemžēl daļā no īpaši bīstamajiem posmiem, vismaz pirmajā fāzē stacionārie fotoradari netiks ieviesti, jo tuvākajā laikā konkrētajos posmos plānoti ceļa rekonstrukcijas vai remonta darbi, kas apgrūtina mērierīču uzstādīšanu. Papildus informācijaFotoradari būs vairāk kā 100 policijas auto CSDD jaunais pirkums -140 stacionārie fotoradari Par fotoradariem uz Latvijas autoceļiem – nākotnes perspektīvas Pastāsti...

read more

Autoskolas un instruktora izvēle

Posted by on Oct 25, 2013 in Apmācība | Comments Off on Autoskolas un instruktora izvēle

Autoskolas un instruktora izvēle

Pastāsti savējiemKatram no mums ir savs stāsts par mācībām autoskolā. Teorijas mācīšanās, pirmais brauciens ar savu auto, problēmas ar luksaforiem, gājēju pārejām, vienvirziena ielām un, protams, pieredze ar auto instruktoru. Tālāk minētais ir vairāk kā pārskats tiem topošajiem autovadītājiem, kas vēl nav atraduši savu autoskolu, bet teorētiski var noderēt arī tiem, kam atņemtas tiesības par braukšanu dzērumā un viss jāsāk no jauna. Svarīgākās atziņas 1. Autovadītāja apliecības iegūšana prasīs ilgāku laiku nekā plānots – apbruņojies ar pacietību; 2. Izmaksas būs augstākas nekā Tu gribētu – ietaupi, mācoties braukt ar radiem un draugiem (jābūt 3 gadu braukšanas stāžam); 3. Tev viss izdodies. Palūkojies sev apkārt. Uz Latvijas autoceļiem ir daudzi autovadītāji, kas nebūt nav labāki vai gudrāki par tevi un viņi brauc. 4. Mācies braukšanas noteikumus. CSDD teorijas eksāmenu var nolikt “iezubrot” visas biļetes no galvas, taču bez reālas izpratnes Tu vēlāk uz ceļa apdraudēsi savu un līdzcilvēku dzīvības. Kā izvēlēties labāko autoskolu ? 1. Personīgi pazīstami cilvēki Tevi nemānīs –  izvaicā draugus, radus, paziņas par viņu pieredzi, liekot tiesības; 2. Uzmanies ar komentāriem un atsauksmēm internetā – lielāko daļu atsauksmju raksta paši autoskolu darbinieki un/vai to konkurenti; 3. Izlasi līgumu pirms parakstīšanas. Skolas braukšanas eksāmens, ierobežots līguma darbības termiņš (6 mēneši, 1 gads), neproporcionāla atbildība starp skolu un apmācāmo – šie ir tikai trīs iemesli, lai izvērtētu citus piedāvājumus; 4. Izvēlies mācību grafiku, kas atbilst tavam dzīves režīmam – mācības brīvdienās vai darba dienu vakaros ir piemērotākais laiks tiem, kas uzsākuši darba gaitas; 5. Izpēti, kura ir Tev tuvākā autoskola. Reizēm ir jāšķērso puspasaule, lai atrastu meklēto turpat blakus mājā; 6. Akcijas piedāvājumi var palīdzēt ietaupīt, taču 10 – 20 latu atlaide nevar būt svarīgākais kritērijs; 7. Pārbaudi autoskolu sekmības procentu CSDD mājas lapā. Kā izvēlēties instruktoru ? Instruktora izvēle ir pats svarīgakais posms tavā apmācībā. Teoriju katrs var iemācīties individuāli, taču tieši auto instruktors lielā mērā noteiks, kā brauksi turpmāk; 1. Izjautā draugus, tuviniekus, paziņas. Meklē instruktoru, kas ir mierīgs, brauc pārliecināti un ir ar humora izjūtu (to vajadzēs). Instruktoram ir jābūt tādam, lai Tu gribētu iet uz nākamo braukšanas nodarbību; 2. Izmēģini braukt kopā ar vairākiem instruktoriem. Saskaņā ar LR likumdošanu Tu vari mainīt instruktorus tik reizes, cik uzskati par vajadzīgu. Svarīgi – Tu vari mācīties braukt pie  citu autoskolu instruktora. Jebkurš sertificēts instruktors var aizpildīt tavu braukšanas karti, taču autoskolai ir tiesības šādā gadījumā pārbaudīt Tevi autoskolas eksāmenā (autoskolai ir jāuzliek zīmogs uz kursanta braukšanas apmācības kartes); 3. Pirms sāc apmācību, palūdz uzrādīt instruktoram savu apliecību. Ir gadījumi, kad par instruktoriem uzdodas personas bez attiecīgām pilnvarām; 4. Pārbaudi kāds ir instruktoru sekmības procents CSDD mājas lapā. Ņem vērā – statistika atspoguļo kursantu panākumus, liekot braukšanas eksāmenu tikai pirmajā reizē. Kur meklēt papildus informāciju ? Iepriekš aprakstītie padomi ir, mūsuprāt, galvenās atziņas, izvēloties autoskolu un braukšanas instruktoru. Papildus informāciju par šiem jautājumiem vari atrast http://www.autoskolasriga.lv  Lai izdodas atrast labu autoskolu un nokārtot eksāmenu ar pirmo reizi. Caur ērkšķiem uz zvaigznēm. Pastāsti savējiemPapildus informācijaKā ietaupīt degvielu? Promiles Četras lietas, kurām jābūt ikvienā...

read more

Četras lietas, kurām jābūt ikvienā auto

Posted by on Aug 26, 2013 in Apmācība | Comments Off on Četras lietas, kurām jābūt ikvienā auto

Četras lietas, kurām jābūt ikvienā auto

Pastāsti savējiemSēžot autoskolas solā, mēs cītīgi mācījāmies Ceļu Satiksmes drošības noteikumus, ceļa zīmes un, kā izbraukt krustojumu. Laika gaitā viss liekais, nevajadzīgais sāk aizmirsties, taču ir četras lietas, kam jābūt tavā auto. Trijām no tām ir jābūt obligāti ejot uz CSDD apskati. Zelta trīsvienība + 1 Neko daudz neslēpjot atklāsim uzreiz fantastisko četrinieku – avārijas trīsstūris, aptieciņa, ugunsdzēšamais aparāts un rezerves ritenis. Aplūkosim katru no tiem nedaudz sīkāk. Avārijas trijstūris Vairumam tas atrodas mašīnas bagāžniekā, piesiets sānā vai zem paklājiņa. Dažreiz vai kādam biežāk bagāžnieks ir piekrauts tik pilns, ka tikt pie avārijas trijstūra ir ļoti sarežģīti. Tas nav pareizi. Avārijas situācijā trīsstūris ir vajadzīgs tūlīt un tagad. Iespējams, ka katra sekunde būs no svara. Nedrīkst to zaudēt meklējot vai vēl sliktāk mēģinot uzstādīt pareizi trijstūri. Vai Tu kaut reizi dzīvē esi mēģinājis izlikt uz ielas trijstūri ? Ja, nē, izdari to jau šodien. Iespējams, ka nemaz nemāki to izdarīt, bet tam ir jābūt automātiski. Daži trijstūri stiprinās ar klipšiem, citi ar stieplēm. Pamēģini. Aptieciņa Pateicoties ES regulām auto aptieciņas saturs ir sarucis līdz marlēm, pārsējiem un elpināšanas pūslim. Iemesls ? Stresa situācijās cilvēki, mēģinot palīdzēt, var izdarīt vairāk sliktu nekā labu. Tā kā neatliekamā medicīniskā palīdzība ir samērā attīstīta (cerams), tai ir jābūt negadījuma vietā salīdzinoši ātri. Tajā pašā laikā ir skaidrs, ka ideālā gadījumā ikvienam autovadītājam būtu jāzina ne tikai absolūtais pirmās palīdzības ABC, ko daudzi nemaz nezina, bet daudz vairāk. Izmēģini, kā lieto mākslīgās elpināšanas pūsli. Ja nezināji, ka Tev tāds ir, noteikti ieskaties. Ugunsdzēšamais aparāts Ugunsdzēšamais aparāts ir lietojams tīri intuitīvi, taču ir svarīgi, lai tā derīguma termiņš joprojām būtu spēkā. Ja neesi to nekad lietojis, bet termiņš ir beidzies, iespējams, ka tas vēl ir labs. No otras puses, nav vērts taupīt. Labāk nopērc jaunu un izmēģini veco izpūst. Jauns ugunsdzēšamais aparāts ir jāpērk, jo laika gaitā tajā zūd spiediens. Ja tas ir zem kritiskās atzīmes (dažiem ir spiediena mērītājs), tad tas nedarbosies. Ieteikums – neturi ugunsdzēšamo aparātu zem sava sēdekļa. Ja tas paies zem pedāļiem, var būt apgrūtināta bremzēšana un vari netīšām to nospiest ar pēdu. Rezerves ritenis Tev ir jauns auto ? Apsveicam. Pilnīgi iespējams, ka rezerves ritenis Tev nemaz nav. Kādēļ ? Tā vietā autoražotāji ir ieviesuši aerosolu (putas), kas aizlāpa bojāto riepu un kompresoru. Teorētiski tam būtu jābūt pietiekami, lai tiktu līdz mājai vai tuvākajam servisam. Praktiski, ja bojājums ir pietiekami liels un jābrauc tālu, tad var sanākt palikt uz ceļa vai labākajā gadījumā braukt no viena benzīntanka uz otru, pērkot jaunus aerosolus. Ja Tev ir vecāks auto, tad rezerves ritenis, visticamāk, ir bagāžniekā zem paklāja. Tas var būt gan parasts ritenis, gan nedaudz šaurāks – paredzēts, lai brauktu nelielus attālumus, līdz kamēr salabots īstais ritenis. Agri vai vēlu mainīt riteni sanāk katram. Ja gribi būt drošs, vari patrennēties to izdarīt savā pagalmā. Pastāsti savējiemPapildus informācijaCik ātri iziet...

read more

Fotoradari būs vairāk kā 100 policijas auto

Posted by on Jul 8, 2013 in Fotoradari | Comments Off on Fotoradari būs vairāk kā 100 policijas auto

Fotoradari būs vairāk kā 100 policijas auto

Pastāsti savējiemValsts policija ir noslēgusi līgumu ar “Inkomerc Holding” 518 400 Ls vērtībā par valsts policijas auto aprīkošanu ar fotoradariem un video ierakstu sistēmām. Plānots, ka pēc līguma izpildes uz valsts autoceļiem būs 126 transportlīdzekļi, kas varēs fiksēt autovadītāju ātruma pārkāpumus. Detalizētāka informācija par iepirkumu Saskaņā ar Valsts policijas un “Inkomerc Holding” noslēgto līgumu, 80 transportlīdzekļiem tiks uzstādīti radari un video ierakstīšanas sistēmas par kopējo summu 292 600 latu apmērā. Papildus tam plānots modernizēt vēl 46 Valsts policijas transportlīdzekļus, atvēlot šim mērķim 225 800 latus. 2012. gada decembrī valdība jau atbalstīja 487 900 tūkstošus latu atvēlēšanu Iekšlietu ministrijai nepieciešamā aprīkojuma iegādei. Tomēr, ņemot vērā notikušo programmatūras un tehnisko palīglīdzekļu sadārdzinājumu, fotoradaru iepirkumam vēl papildus būs nepieciešami nedaudz vairāk kā 30 000 latu. Atgādināsim, ka papildus ir arī nolemts, līdz 2017. gadam iegādāties vēl 140 stacionāros fotoradarus, ko uzturēs CSDD. Atjautības uzdevumi 80 auto aprīkošana ar fotoradariem un video ierakstīšanas sistēmām maksā gandrīz 300 tūkstošus latu, bet 46 auto modernizēšana 225 tūkstošus latu. Jautājumi latvietim taupīgajam: Cik maksā viena auto aprīkošana no nulles? Kādēļ aprīkot 1 valsts policijas auto ar jaunu aprīkojumu ir lētāk nekā modernizēt vecos auto? Vai nebūtu izdevīgāk, ja visos auto būtu jauni fotoradari un video ierakstīšanas sistēmas ? Pastāsti savējiemPapildus informācijaFotoradaru sodi un fotoradaru kļūdas...

read more

Sods par ceļa nedošanu gājējiem un sabiedriskajam transportam

Posted by on Jun 5, 2013 in Sodi | Comments Off on Sods par ceļa nedošanu gājējiem un sabiedriskajam transportam

Sods par ceļa nedošanu gājējiem un sabiedriskajam transportam

Pastāsti savējiemSēšanās pie stūres daudziem cilvēkiem liek justies kā supervaroņiem, taču tas nav pareizi un var izmaksāt dārgi. Ceļa nedošana gājējiem vai sabiedriskajam transportam var izmaksāt pat 70 eur. Ja nav, kur likt naudu, noziedojiet to kādam labdarības pasākumam. Kāds ir sods par ceļa nedošanu gājējiem ? Saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksu (149.6.2. pants) sods par ceļa nedošanu gājējiem, autovadītājiem tiek uzlikts sods 15 eurs – 70 eur apmērā, kā arī tiek piešķirti 2 soda punkti. Tieši tikpat liels sods tiek piemērots arī par ceļa nedošanu transportlīdzekļa vadītājiem, kuriem ir priekšroka. Ņemot vērā transportlīdzekļa masu un potenciālo bīstamību, krietni mazāks sods par līdzīgiem pārkāpumiem tiek piemērots velosipēda un mopēda vadītājiem. Minimālais sods ir 7 eur, bet maksimālais 30 eur. Kopumā sodi ir pietiekami lieli, lai apstātos pirms gājēju pārejas, nevis uzspiestu gāzes pedāli nedaudz stiprāk, kā tas bieži novērojams, piemēram , pie bijušā Aviācijas institūta, Lomonosva ielā, Rīgā. Kāds ir sods par ceļa nedošanu sabiedriskajam transportam ? Apdzīvotās vietās sabiedriskajam transportam – autobusiem, trolejbusiem un maršruta mikroautobusiem ir piešķirtas īpašas privilēģijas – atsevišķas braukšanas joslas un priekšrocība, uzsākot braukt. Saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksu  (149.6.3.) sods par ceļa nedošanu sabiedriskā transporta vadītājam, kas sāk braukt no apzīmētās pieturas ir 17 eur līdz 70 eur. Papildus tam vaininiekam tiek piešķirts arī viens soda punkts. Par laimi likumdošanā ir vismaz daļēji novērsta iespēju trolejbusu un autobusu vadītājiem pielietot savas iespējas ļaunprātīgi. Šo transportlīdzekļu vadītājiem ir pienākums pārliecināties, ka viņiem dod ceļu. Pretējā gadījumā par pārkāpumu tiek piemērots sods 10 Ls līdz 50 Ls apmērā un papildus tiek piešķirts viens soda punkts. Praksē gan policija vairumā gadījumu nostājas sabiedriskā transporta vadītāju pusē, ja vien nav redzams klajš autobusa vai trolebjusa vadītāja pārkāpums. Vērīgi lasītāji būs pamanījuši, ka neesam pieminējuši tramvajus, kas arī ir pieskaitāmi pie sabiedriskā transporta. Attiecībā uz tramvajiem spēkā ir īpaši noteikumi, kas reāli nozīmē, ka tramvajam gandrīz 100% vienmēr ir taisnība.  Savukārt ārpus apdzīvotām vietām sabiedriskajam transportam nekādas īpašas pierkšrocības nav paredzētas, tādēļ tos var apdzīt pat tad, kad tie jau rāda, ka uzsāks braukšanu no sabiedriskā transporta pieturvietas. Pastāsti savējiemPapildus informācijaSods par ātruma pārsniegšanu Sods par braukšanu pie sarkanās gaismas Sods par auto vadīšanu alkohola narkotiku psihotropo vielu...

read more

Sods par braukšanu pie sarkanās gaismas

Posted by on May 13, 2013 in Sodi | 0 comments

Sods par braukšanu pie sarkanās gaismas

Pastāsti savējiemCeļu satiksmes noteikumi tāpat kā daudzi citi noteikumi nav radīti tikai prieka pēc. Tie ir rakstīti ar asinīm, tādēļ ir vērts pacensties, lai droši atgrieztos mājās. Brīdī, kad luksoforā iedegas aizliedzošais signāls, visiem transporta līdzekļiem ir aizliegta jebkāda veida kustība. Svarīgi atcerēties, ka saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem* arī luksofora dzeltenais signāls tiek traktēts kā aizliedzošais signāls, tādēļ braukt tālāk ir aizliegts. Ja noteikumi tiek pārkāpti, tad jārēķinās, ka (1) velosipēdistiem un mopēdistiem būs jāmaksā 10 Ls sods, bet (2) autovadītājiem un visiem pārējiem būs jāšķiras no 20 Ls – 100 Ls un papildus tiks piešķirti 4 soda punkti.** Kādos gadījumos ir atļauta braukšana pie dzeltenās gaismas ? Ievadā jau noskaidrojām, ka dzeltenais luksofora signāls arī aizliedz braukt, taču ir kāds izņēmums. Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka situācijā, kad auto var apturēt tikai strauji bremzējot, ir atļauts turpināt kustību un šķērsot krustojumu.*** Kā saprast strauju bremzēšanu ? Piemērs – braucot ar auto apdzīvotā vietā ar atļauto braukšanas ātrumu (50 km/h), lai nobremzētu ir vajadzīgi 25 m. Tas nozīmē, ka gadījumā, ja no luksofora atrodaties 20 m attālumā un iedegas dzeltenais signāls, variet turpināt kustību un šķērsot krustojumu. Teorētiski pastāv iespēja, ka ceļu policijas ekipāža varētu jūs apstādināt, lai sodītu, taču dzīvē tā notiek ārkārtīgi reti. Kādos gadījumos ir atļauta braukšana pie sarkanās gaismas  ? Latvijas likumdošana neparedz nekādas atlaides uz parastajiem iedzīvotājiem, kas ļautu turpināt kustību brīdī, kad deg aizliedzošais sarkanais signāls. Diezgan saprotamu iemeslu dēļ atlaides ir paredzētas operatīvajam transportam, kas var turpināt kustību, ja iedegti atbilstoši skaņas un gaismas signāli. Nenoliegsim, ka daļa satiksmes dalībnieku brauc pie sarkanās gaismas brīdī, kad atrodas nomaļās vietās un šķietami nerada nekādu apdraudējumu. Sekas šādām darbībām gan var būt daudz sliktākas nekā varētu likties. Ņemiet vērā, ka jebkura ikdienā veiktā darbība veido un nostiprina ieradumus, refleksus un rīcības modeļus. Pārkāpjot noteikumus vienu reizi, būs vieglāk to izdarīt atkārtoti, arī neapzināti. Braucot intensīvā ceļu satiksmē, uzmanību var novērst neskaitāmas lietas. Sakrītot vairākiem faktoriem vienlaicīgi, pastāv iespēja, ka veci ieradumi nospēlēs savu lomu un pārbrauksiet pie sarkanās gaismas. Sekas var būt ļoti nelabvēlīgas. Nākamreiz piebraucot pie luksofora, nedomājiet par to kāds ir sods par braukšanu pie sarkanās gaismas. Domājiet par sevi un tuviniekiem.  _______________________________   Atsauces *Ceļu satiksmes noteikumu 56. pants **Administratīvo pārkāpumu kodeksa  149.5 pants *** Ceļu satiksmes noteikumi 64. pants Pastāsti savējiemPapildus informācijaSods par braukšanu bez tehniskās pases Sods par braukšanu bez tehniskās apskates Sods par apstāšanos neatļautā...

read more

CSDD jaunais pirkums -140 stacionārie fotoradari

Posted by on Apr 22, 2013 in Fotoradari | 0 comments

CSDD jaunais pirkums -140 stacionārie fotoradari

Pastāsti savējiemSaskaņā ar Iekšlietu ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu par fotoradaru ieviešanu laika posmā no 2013. gadam līdz 2017. gadam valsts akciju sabiedrības “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) iegādāsies un uz Latvijas autoceļiem tiks izvietoti 140 stacionārie fotoradari. Cik ātri visi radari parādīsies uz ceļiem un, cik tas izmaksās  ? Plānots, ka katru gadu uz ceļiem tiks izvietoti 20 stacionārie fotoradari. Viena radara iegādei atvēlēti 30 tūkstoši latu, bet uzstādīšanai 5 tūkstoši latu.  Interesanti, ka fotoradari tiks pirkti par CSDD līdzekļiem (CSDD ir akciju sabiedrība, kas katru gadu gūst peļņu un daļu no peļņas izmaksā valstij dividendēs). Kopumā katru gadu fotoradaru iegādei un uzstādīšanai tiks atvēlēti 700 tūkstoši latu, bet kopumā valsts šī mērķa īstenošanai plāno izlietot 3,5 miljonus latu. Cik daudz valsts plāno iekasēt no autovadītājiem ? Finanšu ministrijas prognozes  par gūtajiem ieņēmumiem no stacionāro fotoradaru darbības paredz, ka 2014. gadā fotoradari nopelnīs 810 tūkstošus latu, 2015. gadā jau 3,83 miljonus, 2016. gadā 7,23 miljonus, 2017. gadā 9,39 miljonus latu, bet 2018. gadā 11,12 miljonus latu.  Tādējādi pēc visu fotoradaru uzstādīšanas valsts plāno ar 1 fotoradaru nopelnīt 92,700 latus. Diemžēl gūtos ienākumus nav plānots novirzīt ceļu satiksmes drošības vai autoceļu uzlabošanai. Visa iegūtā nauda tiks vienkārši ieskaitīta valsts pamatbudžetā. Var secināt, ka fotoradari darbosies kā kārtējā naudas mašīna. Skumji, lai neteiktu vairāk. Jācer vienīgi, ka CSDD mājas lapā vismaz tiks publicēta stacionāro fotoradaru karte. Kurš izsūtīs stacionāro fotoradaru protokolus ? Saskaņā ar ziņojumā pausto informāciju CSDD nodrošinās fotoradaru darbību un apkalpošanu, bet Valsts policija veiks protokolu apstrādi un lietvedību. Šobrīd ir izveidojusies situācija, ka liela daļa autovadītāju apstrīd saņemtos fotoradaru sodus, kā rezultātā policijas darbinieki ir pārslogoti un sodu reāla piespriešana aizkavējās uz vairākiem mēnešiem vai pat gadiem. Lai stiprinātu policijas kapacitāti šajā jomā, Iekšlietu ministrija plāno šim mērķim atvērt jaunas amata pozīcijas. Darbinieku algošanai Iekšlietu ministrija lūdz papildus finansējumu 136,385 Ls, savukārt CSDD darbinieku algošanai 2014. gadā būs nepieciešami papildus vairāk kā 305 tūkstoši latu. Palielinoties fotoradaru skaitam, palielināsies arī vajadzība pēc papildus darbiniekiem, tādēļ 2018. gadā stacionāro fotoradaru uzturēšanas (CSDD) un protokolu lietvedības (Valsts policija) vajadzībām plānots atvēlēt vairāk kā 2,5 miljonus latu. Apkopojot visu iepriekšminēto, var secināt, ka 2018. gadā valsts plāno ar fotoradariem iekasēt 11,12 miljonus latu, bet apkalpošanai izlietot nedaudz vairāk kā 2,5 miljonus latu. Rezultāts – valsts gūs papildus 8,6 miljonus latu peļņu no autovadītāju neuzmanības vai netikumiem. Vai CSDD neplāno ieviest arī pārvietojamos fotoradarus ? Nē. Iekšlietu ministrija ir atteikusies no pārvietojamajiem fotoradariem to  iepriekšējā izskatā. Ņemot vērā iepriekšējo negatīvo pieredzi ar funkcijas deleģēšanu privātam uzņēmuma (“V-Traffic”), valsts policija plāno modernizēt daļu transportlīdzekļu un aprīkot tos ar pārvietojamiem fotoradariem un video ierakstīšanas tehniku. Policija varēs fiksēt ātruma pārkāpumus gan slēpjoties ceļa malā kā agrāk, gan vienkārši braucot pa ceļu. Šī mērķa īstenošanai valsts budžetā ir atvēlēts aptuveni 0,5 miljons latu. Pastāsti...

read more

Likums par Policiju

Posted by on Apr 12, 2013 in Tiesības un pienākumi, Ziņas | 0 comments

Likums par Policiju

Pastāsti savējiemDaudziem portāla LCP lietotājiem agri vai vēlu var nākties saskarties ar ceļu policiju. Iepriekš jau rakstījām par policijas tiesībām (skat. sākumlapu), taču ir labi pašam vismaz vienu reizi dzīvē izlasīt likumu. Zemāk publicēts likums par policiju (aktuālā redakcija) _______________________________________________________________________ LATVIJAS REPUBLIKAS LIKUMS Par policiju Šis likums nosaka policijas jēdzienu, uzdevumus, darbības principus un vietu valsts pārvaldes un pašvaldības iestāžu sistēmā, policijas pienākumus, tiesības, struktūru, kompetenci, policijas darbinieka tiesisko aizsardzību, darbības garantijas, atbildību, finansēšanas, materiāltehniskās apgādes kārtību, kā arī policijas darbības uzraudzību un kontroli. Šā likuma noteikumi nav attiecināmi uz Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas darbību. (Preambula ar grozījumiem, kas izdarīti ar 05.12.1996., 19.12.2002. un 15.06.2006. likumu, kas stājas spēkā 01.10.2006.) I nodaļa VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI 1. pants. Policija Policija ir apbruņota militarizēta valsts vai pašvaldības institūcija, kuras pienākums ir aizsargāt personu dzīvību, veselību, tiesības un brīvības, īpašumu, sabiedrības un valsts intereses no noziedzīgiem un citiem prettiesiskiem apdraudējumiem. (08.06.1994. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 06.07.1994.) 2. pants. Policijas darbinieks Policijas darbinieks ir persona, kura ieņem amatu Valsts policijā vai Drošības policijā un kurai piešķirta speciālā dienesta pakāpe. (15.06.2006. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 01.10.2006.) 2.1 pants. Pašvaldības policijas darbinieks Pašvaldības policijas darbinieks ir persona, kura ieņem pašvaldības iedibinātu policijas amatu un pilda šajā likumā noteiktos pienākumus attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā un citas pašvaldības administratīvajā teritorijā, kura deleģējusi šajā likumā noteikto pienākumu vai uzdevumu izpildi. Pašvaldības policijas darbinieka darba tiesiskās attiecības regulē Darba likums, ciktāl šis likums nenosaka citādi. (15.06.2006. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.09.2010. un 24.01.2013. likumu, kas stājas spēkā 21.02.2013.) 2.2 pants. Ostas policijas darbinieks Ostas policijas darbinieks ir persona, kura ieņem Ostas pārvaldes iedibinātu policijas amatu un pilda šajā likumā noteiktos pienākumus attiecīgās ostas teritorijā. Ostas policijas darbinieka darba tiesiskās attiecības regulē Darba likums, ciktāl šis likums nenosaka citādi. (28.10.2010. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 01.12.2010.) 3. pants. Policijas uzdevumi Policijas uzdevumi ir: — garantēt personu un sabiedrības drošību; — novērst noziedzīgus nodarījumus un citus likumpārkāpumus; — atklāt noziedzīgus nodarījumus, meklēt personas, kas izdarījušas noziedzīgus nodarījumus; — likumā paredzētajā kārtībā sniegt palīdzību iestādēm, privātpersonām un personu apvienībām to tiesību aizsardzībā un ar likumu noteikto pienākumu realizācijā; — savas kompetences ietvaros izpildīt administratīvos sodus un kriminālsodus. Aizliegts iesaistīt policiju tādu uzdevumu pildīšanā, kuri nav noteikti Latvijas Republikas likumos. Nevienam nav tiesību iejaukties policijas rīcībā, kad tā pilda savus pienākumus, izņemot iestādes un amatpersonas, kuras tieši tam pilnvarojis likums. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.06.2000. un 13.10.2005. likumu, kas stājas spēkā 27.10.2005.) 4. pants. Policijas darbības tiesiskais pamats Policijas darbības tiesiskais pamats ir Latvijas Republikas Satversme, starptautiskie līgumi, šis likums, citi Latvijas Republikas likumi un normatīvie akti, kā arī pašvaldību lēmumi, ja tie nav pretrunā ar Latvijas Republikas likumiem. (05.12.1996. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 07.01.1997.) 5. pants. Policijas darba organizācijas un darbības principi Policijas darbība tiek organizēta, ievērojot likumību, humānismu, cilvēka tiesības, sociālo taisnīgumu, atklātumu, vienvadību un balstoties uz iedzīvotāju palīdzību. Policija aizsargā personu tiesības un likumīgās intereses neatkarīgi no to pilsonības, sociālā, mantiskā un cita stāvokļa, rases un nacionālās piederības, dzimuma un vecuma, izglītības un valodas, attieksmes pret reliģiju, politiskās un citas pārliecības. Personu tiesību un brīvību un valsts interešu vienlīdzīgas aizsardzības nolūkā policijas darbinieki nepiedalās partiju, citu sabiedriski politisko organizāciju un kustību darbībā un uz dienesta laiku policijā aptur savu piederību pie tām. Policija ar savu darbību nodrošina personu tiesību un brīvību ievērošanu. Šo...

read more

Cik ātri iziet promiles

Posted by on Mar 20, 2013 in Apmācība | 0 comments

Cik ātri iziet promiles

Pastāsti savējiemViens no top jautājumiem jebkurās viesībās, kur tiek lietots alkohols ir, cik ātri iziet promiles ? Sen ir pagājis tas laiks, kad varēja reibumā droši braukt mājās, īpaši neiespringstot par ceļu policijas klātbūtni. Šobrīd sods par braukšanu dzērumā var pārsniegt pat 1000 Ls un papildus var būt jāsēž vismaz 10 diennaktis aiz restēm. Patiesība par to, cik ātri iziet promiles no cilvēka organisma Sabiedrībā joprojām pastāv daudz un dažādi mīti par to kā samazināt promiles – (1)jādzer daudz ūdens vai jāēd trekns ēdiens, (2)daudz jāsmēķē, jādzer stipra kafija, (3) jālieto speciāli medikamenti, (4) jāiet dušā vai pirtī, (5) fiziska slodze (piepumpēšanās, pietupšanās), (6) kārtīgi jāizguļās, (7) vemšana palīdz samazināt promiles. Padomi ir balstīti tautas gudrībās un ir saistīti ar to, ka veicot šos pasākumus ir iespējams uzlabot pašsajūtu, taču nevar samazināt promiles. Diemžēl ceļu policiju neinteresē cilvēku pašsajūta un arī alkometrs mēra tikai alkohola koncentrāciju izelpā, līdz ar to var sanākt iekrist pat tad, kad pašsajūta ir vienkārši ideāla. Ērtības labad internetā tiek piedāvāts promiļu kalkulators, kurā lietotājs var ierakstīt izdzertā alkohola daudzumu, sadalot to pa kategorijām, norādot svaru, vecumu un dzimumu. Galarezultātā tiek iegūts skaitlis, kam vajadzētu attēlot promiļu daudzumu asinīs. Uzreiz jāpiebilst,  ka uzticēties šai informācijai un droši sēsties pie stūres būtu neprāts, jo promiļu kalkulators sniedz tikai vispārēju priekšstatu par alkohola koncentrāciju asinīs (promiles), taču tā nav objektīva patiesība. Alkohola uzsūkšanos ietekmē šādi faktori: alkohola kvalitāte un veids; izdzertā alkohola daudzums un tas, cik ilgā laikā tas izlietots; lietotās pārtikas veids un daudzums (piena produkti, tauki palēlina alkohola uzsūkšanos); fiziskā un psihiskā veselība; ģenētiskās īpatnības. Sanāk nedaudz atkārtoties, taču ir skaidrs, ka faktori, kas var ietekmēt alkohola uzsūkšanos ir tik daudzveidīgi,  ka nelīdz personīgā pieredze, pašsajūta vai matemātiskas formulas. Vienīgie, kas var ļaut pārliecināties,  ka promiles ir samazinājušās ir sertificēts alkometrs un laiks. Pirmo iespējams iegādāties, bet bez tā var iztikt, ja viesībās netiek dzerts vai arī var iztikt 24 stundas bez braukšanas. Ja šāda atbilde jūs neapmierina, tad lasiet tālāk un uzzināsiet, kā iegūt priekšstatu par to, cik ātri noārdās alkohols atkarībā no tā veida. Alkohola noārdīšanās cikls – promiļu samazināšanās Praksē tiek pieņemts, ka 1 deva absolūtā alkohola (100 0), kas atbilst 15 gramiem atbilst 0,15 promilēm. Vesela vīrieša, spēka gados aknas spēj vienā stundā noārdīt 0,15 promiles (1 alkohola deva). Jau minējām, ka aknu darbību var ietekmēt dažādi faktori, līdz ar to šis rādītājs ir vairāk orientējošs un promiles var samināties arī par 0,1 promili stundā vai pat mazāk. Sievietēm šis process noris vēl lēnāk, līdz ar to daiļajam dzimumam risks sēsties pie stūres pēc alkohola lietošanas ir vēl lielāks. Mazais promiļu kalkulators Alkohola  veids Daudzums Absolūtā alkohola devu skaits Promiles (minimālā vērtība) Gaišais alus 1 pudele (0,5 l) 1.5 0.23 Tumšais alus 1 pudele (0,5 l) 2.5 0.38 Vīns (sausais) 1 glāze (150 g) 1 0.15 Vīns (sausais) 1 pudele (0,7 l) 6 0.9 Liķieris 1 glāze (50 g) 1.5 0.23 Liķieris 1 pudele (0,5 l) 10 1.5 Degvīns 1 glāzīte (30 g) 1 0.15 Degvīns 1 pudele (0,5 l) 15 2.25 Degvīns 1 pudele (0,7 l) 20 3.0  (Promiļu kalkulotors paredzēts tikai informācijai, neizmantojiet to, lai rēķinātu reālo alkohola koncentrāciju asinīs.) Ilustratīvs piemērs – vīrietis vakarā izdzer vienu blašķīti – 200 ml degvīna. Atkarībā no iepriekšm minētajiem faktoriem alkohola koncentrācija asinīs varētu būt 1 – 1,3 promiles. Jautājums – cik...

read more

Promiles

Posted by on Mar 15, 2013 in Apmācība | 0 comments

Promiles

Pastāsti savējiemLielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju ir visai aptuvens priekšstas par to, kas ir promiles, cik ir atļautās promiles braucot ar auto un, cik ātri tās iziet. Lai palielinātu skaidrību par šo jautājumu LCP.LV ir ķēries vērsim pie ragiem, lai noskaidrotu patiesību. Kas ir promiles ? Promile ir procenta desmitā daļa. Runājot par alkoholu, ar vārdu promiles parasti tiek saprastas pieļaujamās promiles, t.i., cik liela ir alkohola koncentrācija asinīs (cik gramu alkohola ir 1 litrā asiņu). Skaidrības labad atzīmēsim, ka viena neliela alkohola glāze dod 0,2 līdz 0,3 promiles. Saskaņā ar LR likumdošanu maksimālā pieļaujamā alkohola koncentrācija asinīs ir 0,2 promiles jaunajiem autovadītājiem (stāžs līdz 2 gadiem) un līdz 0,5 promilēm pārējiem autovadītājiem. Sods par braukšanu dzērumā ir ļoti bargs un paredz gan tiesību zaudēšanu uz laiku līdz 4 gadiem, gan administratīvo arestu uz laiku līdz 15 diennaktīm, gan naudas sodu virs 1000 Ls. Kā mainās uztevere, palielinoties alkohola koncentrācijai asinīs ? 0,2 – 0,5 promiles:  pieaug reakcijas laiks, pasliktinās redze, sašaurinās  redzes lauks pieaug kļūdas, novērtējot situāciju, mainās attāluma uztvere (priekšmeti liekas tālāki nekā patiesībā); apgrūtināta spēja uztvert kustīgus objektus; palielinās “drosme” 0,5 – 0,8 promiles: redzes lauks turpina sašaurināties, apgrūtināta spēja uztvert sarkano krāsu (bremžu signāli, dzelzceļa pārbrauktuves signāli, luksafora sarkanais signāls); pasliktinās acs spēja pielāgoties gaismas pārmaiņām (grūtības pāriet no tuvajām uz tālajām gaismām, apžilbināšanas briesmas); pasliktinās dzirde; palielinās grūtības noteikt attālumu un ātrumu; palielinās vēlme riskēt (jūra līdz ceļiem); uz sajūtām vairs nevar paļauties; reakcijas laiks pazeminās pat par 50 procentiem (zūd spēja reaģēt uz pēkšņām situācijām uz ceļa). 0,8 – 0,12 promiles: spēja uztvert apkārt notiekošo turpina regresēt (pasliktinās redze, dzirde); sākass eiforija un savu spēju pārvērtēšanal redzes lauks sašaurinās, parādās tuneļa redze; reakcijas laiks pazeminās par 50% līdz 100%; agresīva braukšana kombinācijā ar  nespēju  novērtēt apkārt notiekošo rada graujošas sekas sev un apkārtējiem. rupjas braukšanas kļūdas, ceļa zīmju un braukšanas signālu neievērošana. 1,2 – 2,4 promiles: zūd orientācijas un koncentrēšanās spējas, stipra eiforija, pašpaļāvība, traucēts līdzsvars un runas spējas (sākas šļupstēšana); vadot auto bremžu vietā var tikt spiests gāzes pedālis. absolūti nederīgs braukšanai. 2,5 – 4 promiles: vāja elpošana, bezsamaņa, traucēti refleksi, atmiņas un apziņas traucējumi; atbilst narkozes vai agonijas stadijai. 4 – 5 promiles: koma; nāve. Aplūkotā alkohola ietekme uz cilvēka uzmanību ir tikai orientējoša, jo daļai autovadītāju problēmas, kas parādās pie alkohola koncentrācijas 1,2 – 2,4 promiļu robežās var parādīties jau pie 0,8 promilēm. Katra cilvēka organisms uz alkoholu reaģē atšķirīgi un to ietekmē dažādi faktori, taču viens ir skaidrs, braukt dzērumā ir bīstami ne tikai pašam, bet arī apkārtējiem. Nākamajā reizē aplūkosim, cik ātri iziet promiles jeb, cik ātri samazinās alkohola koncentrācija asinīs. Teorētiski cilvēkam, sasniedzot 4 – 5 promiles vajadzētu būt komā vai jānomirst, taču no plašsaziņas līdzekļiem mēs samērā bieži dzirdam, ka tiek aizturēti autovadītāji, kuru asinīs alkohola koncentrācija sasniedz iepriekš minēto slieksni. To ir iespējams panākt dzerot diendienā 1 – 3 nedēļas. Pastāsti...

read more