Pages Menu
Rss
Categories Menu

Par mums

Pastāsti savējiemTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

LCP.LV (Latvijas ceļu palīgs) sniedz autovadītājiem un topošajiem autovadītājiem noderīgu informāciju par šādiem jautājumiem:

  • autovadītāju un policijas tiesības un pienākumi;
  • sodi par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu;
  • apmācības iespējas;
  • auto remonts;
  • auto noma;
  • auto iegāde
  • auto apdrošināšana;
  • droša braukšana;
  • fotoradari;
  • auto ziņas.

Ņemot vērā Latvijas iedzīvotāju braukšanas paradumus nav nekāds brīnums, ka parasti visus visvairāk interesē, kāds ir sods par ātruma pārsniegšanu. Lielai daļai no autovadītājiem pārvietošanās ar automobili nav vienkārši braukšana no punkta A uz punktu B, tas ir dzīvesveids, jo savā autiņā reizēm sanāk pavadīt vairāk laiku nekā kopā ar draugiem vai ģimeni. LCP.LV palīdz padarīt attiecības ar automašīnu interesantākas, kā arī atbild uz āķīgiem jautājumiem par kuriem citi bieži vien nerunā.

Ja vēlaties ar  mums sazināties, izmantojiet veidlapu, LCP.LV sadaļā kontakti.

Pastāsti savējiemTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Ekonomiska braukšana

Posted by on Feb 4, 2013 in video | 0 comments

Pastāsti savējiemNoskaties Drošas braukšanas skolas par ekonomisku braukšanu. Papildus informācijaLielākais fiksētais ātrums Rīgā Pastāsti...

read more

Par fotoradariem uz Latvijas autoceļiem – nākotnes perspektīvas

Posted by on Feb 4, 2013 in Fotoradari | 0 comments

Par fotoradariem uz Latvijas autoceļiem – nākotnes perspektīvas

Pastāsti savējiem Laikā, kad uz Latvijas autoceļiem atradās fotoradari bija daudz un dažādas spekulācijas par to, no cik km/h fotoradari fiksē autovadītāju pārsniegto ātrumu. Ceļu policijas pārstāvji norādīja, ka radara kļūda ir 3%, kas praksē nozīmē, ka teorētiski būtu iespējams sodīt pat pie vismazākā pārkāpuma (pilsētā 52 km/h, ārpus pilsētas 104 km/h). Praksē tik drakoniski soda mēri gan netika piemēroti, taču iedzīvotāju un arī lielas daļas politiķu nepatika pret fotoradariem bija ļoti augsta. Galarezultātā fotoradari kā naudas pelnīšanas veids tika atcelts un šobrīd Latvijas autoceļu drošību uzrauga valsts policijas ekipāžas un daži tās rīcībā esošie fotoradari. Plānots, ka līdz 2013. gada beigām vai 2014. gada sākumā fotoradari uz Latvijas autoceļiem atkal varētu atgriezties, jo saskaņā ar valsts policijas pārstāvju teikto fotoradari deva pozitīvu rezultātu (samazinājās bojāgājušo skaits). Cerēsim, ka šoreiz fotoradaru darbība būs vērsta uz ceļu satiksmes drošības uzlabošanu, nevis valsts kases papildināšanu un tie tiks izvietoti patiešām bīstamās vietās – līkumos, melnajos punktos, profilaktiski arī mācību iestāžu tuvumā. Saskaņā ar kādas aptaujas datiem vairums Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka ātruma pārsniegšana līdz 10km/h nebūtu sodāma. Līdzīgās domās ir arī CSDD, kas šobrīd virza izmaiņas likumdošanā, kas noteiktu, ka pārsniedzot ātrumu līdz 10 km/h policija varētu piemērot tikai brīdinājumu,  nevis naudas sodu kā tas ir pašreiz. Jāatgādina, ka televīzijas raidījums “Zebra” portālā “manabalss” uzsāka iniciatīvu, kas paredzētu, ka fotoradari drīkst sodīt autovadītājus par ātruma pārsniegšanu virs 10 km/h un šobrīd jau ir savākti nepieciešamie 10 tūkstoši parakstu. Šī pilsoniskā iniciatīva ir apsveicama, taču var pilnīgi droši apgalvot, ka šādā redakcijā tā nekad netiks pieņemta. Latvijā joprojām ir daudzas vietas – dzīvojamā zonā, izglītības iestādes, kur maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir 30 km/h. Paredzot, ka fotoradari var piemērot sodus tikai no 45 km/h tiktu pārlieku atvieglota negodprātīgo autovadītāju darbība. Savukārt visās pārējās situācijās autovadītāju sodīšana par pārkāpumu 10 km/h būtu jāatceļ pilnībā. Jau šobrīd daudzi autovadītāji tā vietā, lai skatītos uz ceļu un tādējādi rūpētos par savu un līdzcilvēku drošību, to vien dara kā skatās spidometrā, baidoties, ka pārsniegs ātrumu. Pastāsti savējiemPapildus informācijaStacionāro fotoradaru karte Fotoradaru sodi un fotoradaru kļūdas diapazons CSDD jaunais pirkums -140 stacionārie...

read more

Sods par auto vadīšanu alkohola narkotiku psihotropo vielu ietekmē

Posted by on Feb 4, 2013 in Sodi | 0 comments

Sods par auto vadīšanu alkohola narkotiku psihotropo vielu ietekmē

Pastāsti savējiemReti, bet vismaz reizi dzīvē daļai no mums gadās pārvietoties ar automašīnu alkohola reibumā. Protams, var droši teikt, ka cilvēki, kas pārvietojas pa Latvijas ceļiem alkohola vai narkotiku reibumā būtu jāsit ar koku, ne tikai pēc pārkāpuma izdarīšanas, bet arī vienkārši tāpat profilaktiski, bet vienmēr ir kāds godmaniskais BET. Ne visi pieķertie dzērājšoferi ir rūdīti alkoholiķi un pārkāpēji. Var pieļaut, ka katram no mums kādreiz var gadīties situācija, kad kādā pasākumā ir jāaizbrauc tikai uz tuvējo māju 500 metru attālumā pēc pārtikas, bet ir jau izdzertas 2 – 3 alus pudeles. Ja tajā brīdī priekšā gadās ceļu policijas ekipāža, tad tēlaini izsakoties ir vakars uz ezera. Gan teorētiski, gan praktiski var mēģināt sarunāt, ka esiet velosipēda vadītājs, bet, cik šādas sarunas būs veiksmīgas ir atkarīgs no jūsu talantiem un policijas godaprāta. Zemāk apkopoti sodi par transportlīdzekļa (vieglais auto, velosipēds, motocikls) vadīšanu alkohola reibumā. Lielākais iespējamais sods ir tiesību atņemšana uz 4 gadiem. Vērts padomāt pirms sēsties pie stūres. A. Sods par transportlīdzekļa vadīšanu vai citu mācīšanu alkohola ietekmē  Promiles                      Soda nauda                        Atņem tiesības                 Arests 0,5 – 1                                 300 Ls – 400 Ls               uz 1 gadu                      Nē (velo., mopēdu vadītājam sods 30 Ls) 1 – 1,5                                  600 Ls – 800 Ls              uz 2 gadiem                5 – 10 diennaktis (velo. mopēdu vadītājiem sods – 80 Ls) 1,5 – un vairāk                      800 Ls – 1000 Ls           uz 4 gadiem                 10 – 15 diennaktis (velo, mopēdu vadītājiem sods – 120 Ls)  B. Sods par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē (neattiecas uz alkoholu) velo., mopēda vadītājam  sods 120 Ls citu transportlīdzekļu vadītājiem sods 800 Ls – 1000 Ls + atņem tiesības uz 4 gadiem + arests 10 – 15 diennaktis C. Sods par transportlīdzekļa vadīšanu vai citu mācīšanu pēc medikamentu lietošanas, kas samazina reakcijas ātrumu un uzmanību vai esot slimam, nogurušam tādā apmērā, ka tas ietekmē vadītāja darbaspējas un ceļu satiksmes drošību naudas sods 30 Ls – 120 Ls D. Sods par alkohola, narkotiku vai citu apreibinošo vielu lietošanu pēc satiksmes negadījuma vai pēc tam, kad auto aptur policists vai robežsargs (uz robežas vai pierobežā) velo. un mopēda vadītājam naudas sods  – 120 Ls citu transportlīdzekļu vadītājiem naudas sods 800 Ls – 1000 Ls + atņem tiesības uz 4 gadiem + arests 10 – 15 diennaktis E. Sods par atteikšanos no medicīniskās pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes  velo. un mopēda vadītājam naudas sods  – 120 Ls citu transportlīdzekļu vadītājiem naudas sods 800 Ls – 1000 Ls + atņem tiesības uz 4 gadiem + arests 10 – 15 diennaktis (Avots: Administratīvo pārkāpumu kodekss p.149.15) Pastāsti savējiemPapildus informācijaSods par ātruma pārsniegšanu Sods par braukšanu bez tehniskās...

read more

Sods par ātruma pārsniegšanu

Posted by on Feb 4, 2013 in Sodi | 0 comments

Sods par ātruma pārsniegšanu

Pastāsti savējiemBraukšanas ātruma neievērošana un sods par ātruma pārsniegšanu Pārvietojoties pa Latvijas autoceļiem ļoti liela daļa pārvietojas par 10 km/h ātrāk nekā atļautais, piemēram, apdzīvotā uz 60 km/h, bet ārpus apdzīvotas vietas 100 km/h. Šobrīd Saeimā notiek debates, kas paredz, ka sods par ātruma pārsniegšanu virs 10 km/h pirmajā reizē nebūs jāmaksā vispār, aizstājot to ar brīdinājumu, Protams, ir skaidrs, ka ne vienmēr mēs pārsniedzam atļauto ātrumu tikai par 10 km/h, tādēl ir vērts zināt, kāds ir maksimālais soda mērs un naudas sods reizēs, kad sanāk uz pedāļa uzspiest nedaudz stiprāk. Zemāk  minētie sodi autovadītājiem par braukšanas ātruma neievērošanu attiecas uz vieglo automašīnu (B kategorija) vadītājiem. Braukšanas ātrums virs atļautā  Apdzīvotā vietā   Ārpus apdzīvotas vietas    Soda punkti 1 km/h  – 20 km/h                        10 Ls***                                   5 Ls***                        – 21 km/h – 30 km/h                       40 Ls                                        30 Ls***                      1 31 km/h- 40 km/h                        60 Ls                                         40 Ls                           2 41 km/h – 50 km/h                       80Ls – 100 Ls                            60 Ls                           3 51 km/h – 60 km/h                      100 Ls -150 Ls*                          80 Ls – 100 Ls            4 61 km/h + km/h                           250 Ls- 400 Ls**                       150 Ls – 300 Ls**       5 (Avots: Administratīvo pārkāpumu kodekss p. 149.8.) *atņem tiesības uz 3 mēnešiem ** atņem tiesības uz 3 – 6 mēnešiem *** iespējams brīdinājums Kopumā ir samērā labi redzams, ka pārsniegt ātrumu par 30 km/h vēl var samērā bieži, jo sods par ātruma pārsniegšanu ārpus pilsētas nepārsniedz 30 Ls. Reti, kurš atļaujas pa Rīgas un citu Latvijas pilsētu ielām traukties ātrāk par 20 km/h – 30 km/h nekā atļautais, tādēļ pārējie sodi nav īpaši aktuāli. Izņēmums – ja gadās braukt uz 65 km/h, neievērojot zīmes – skola, bērnudārzs vai dzīvojamā zona. Līdzšinējā pieredze liecina, ka, paaugstinoties ienākumu līmenim (vidējai algai), sods par braukšanas ātruma pārsniegšanu tiek paaugstināts, līdz ar to samērā droši var teikt, ka pēc pāris gadiem vai vēlakais pēc pieciemt gadiem soda naudas apmērs pieaugs. Cerēsim, ka pa šo laiku uzlabosies arī Latvijas autoceļu tehniskais stāvoklis. Pastāsti savējiemPapildus informācijaSods par braukšanu bez octa Sods par stāvēšanu neatļautā vietā Sods par ceļa nedošanu...

read more

Policijas tiesības un pienākumi

Posted by on Feb 4, 2013 in Tiesības un pienākumi | 0 comments

Policijas tiesības un pienākumi

Pastāsti savējiemSvarīgākais – valsts policija šobrīd drīkst apstādināt autovadītāju jebkurā vietā, taču autovadītāja tiesības ir uzzināt policista vārdu, uzvārdu, dienesta vietu, apstādināšanas iemeslu.  Policista pienākums ir nekavējoties sniegt autovadītāja prasīto informāciju un uzrādīt dienesta apliecību. Autovadītāja tiesību un brīvību ierobežošana ir pieļaujama, tikai pamatojoties uz likumu un likumā noteiktajā kārtībā. Policistam ir jābūt formā ar redzamām atšķirības zīmēm (Detalizētāk skat. Likums par policiju (LPP) 5. un Ceļu satiksmes likuma 43. pantus). Zemāk apkopoti paši svarīgākie valsts policijas pienākumu un tiesības uz valsts autoceļiem. Ja ir pamats domāt, ka auto vadītājs ir izdarījis ceļu satiksmes pārkāpumu vai ir izmantots likumpārkāpuma izdarīšanā – var apturēt transportlīdzekli, izdarīt tā apskati.  Ja auto tehniskais stāvoklis apdraud transporta kustības drošību, policists var aizliegt to lietot. Ja autovadītājs ir alkohola reibumā, narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaidā, bez tiesībām, policists var to atstādināt no braukšanas. Ja ir izsludināta meklēšana,  ir pamats domāt, ka auto ir zagts vai nav iespējams pārbaudīt auto īpašnieku – policists var nogādāt auto policijas iestādē pārbaudes veikšanai Ja auto ir avarējis un pamests negadījuma vietā – policists var to izņemt un nogādāt policijā lietas tālāku apstākļu noskaidrošanai. drīkst lietot šaujamieroci galējas nepieciešamības gadījumā, lai apturētu transportlīdzekli, nodarot tam bojājumus, ja autovadītājs ar savu darbību rada draudus līdzpilsoņu dzīvībai, veselībai un nepakļaujas policistu prasībai apstādināt transportlīdzekli un, ja nav citas iespējas viņu aizturēt. steidzamos gadījumos (braukšana uz notikuma vietu, personas nogādāšana ārstniecības iestādē, noziedznieku aizturēšana, aizturēto nogādāšana policijas iestādē) ar autovadītāja piekrišanu policists var izmantot privātām vai juridiskām personām piederošu transportlīdzekli. veikt autpārvadājumu uzraudzību un kontroli. Policija dod iespēju aizturētajām un apcietinātajām personām realizēt tiesības uz juridisko palīdzību un, ja šīs personas vēlas, nekavējoties paziņo viņu atrašanās vietu ģimenei un darbavietas vai mācību iestādes administrācijai. Policija nodrošina aizturēto un apcietināto personu veselības aizsardzību, veic neatliekamus pasākumus medicīniskās palīdzības sniegšanai un šo personu īpašuma aizsardzībai. (Detalizētāk skat. LPP 5., 12., 14. un 20. pantus) Plašāku informāciju par policijas darbinieku vispārējām tiesībām un pienākumiem iespējams aplūkot Valsts policijas mājas lapā.. Pastāsti savējiemPapildus informācijaAutovadītāju tiesības un pienākumi Likums par...

read more

Autovadītāju tiesības un pienākumi

Posted by on Feb 4, 2013 in Tiesības un pienākumi | 0 comments

Autovadītāju tiesības un pienākumi

Pastāsti savējiemAutovadītāja tiesības un pienākumi  1. Autovadītājam pārvietojoties pa ceļiem ir (1) jāievēro Ceļu satiksmes noteikumu un citu normatīvo aktu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes dalībnieku pienākumus; (2) jāizpilda policijas darbinieku un to personu norādījumi, kuras pilnvarotas regulēt satiksmi, kā arī (3) jāievēro luksoforu signālu, ceļa zīmju un ceļa apzīmējumu prasības. 2. Ja tuvojas operatīvas transportlīdzeklis autovadītājam ir jādod ceļš operatīvajam transportam un transportlīdzekļiem, ko tas pavada. (deg zilā gaisma + skaņa – jādod ceļš, deg zilā, sarkanā gaisma + skaņa – jāpiestāj malā, lai palaistu garām). 3. Ja autovadītājs tiek apturēts, viņam ir tiesības uzzināt apturēšanas iemeslu, apstādinātāja vārdu, uzvārdu un amatu, kā arī pieprasīt uzrādīt dienesta apliecību. (Detalizētāk skat. Ceļu satiksmes likuma 19. pantu) 5. Aizturēšanas gadījumā autovadītājam ir tiesības uz juridisko palīdzību, t.sk. policijai pēc aizturētā pieprasījuma ir nekavējoties jāpaziņo viņa atrašanās vieta ģimenei, darba vietai vai mācību iestādes (skola, augstskola) administrācijai. Policija nodrošina aizturēto un apcietināto personu veselības aizsardzību, veic neatliekamus pasākumus medicīniskās palīdzības sniegšanai un šo personu īpašuma aizsardzībai. (Detalizētāk skat. LPP 5. pantu). 4. Mācību braukšanas laikā par autovadītāju uzskatāma persona, kas māca vadīt automobili. Pastāsti...

read more

Kas lētāks aizdevums bankā vai kredīts internetā

Posted by on Apr 25, 2012 in krediti | Comments Off on Kas lētāks aizdevums bankā vai kredīts internetā

Pastāsti savējiemLatvijas Bankas prognozes liecina, ka Latvijas valsts regulāri dzīvo pāri savām budžeta iespējām. Ja budžets tiek veidots ar deficītu, tas nozīmē, ka ir plānots tērēt vairāk nekā nopelnīt. Ņemot vērā, ka katru gadu valstij ir jāatmaksā aptuveni 300 miljoni eiro starptautiskajiem kreditoriem, ir skaidrs, ka nesedzot savas parādsaistības Latvija ik gadu pārmaksā. Nav brīnums, ka arī Latvijas iedzīvotāji reizēm ir spiesti dzīvot pāri sava mājsaimniecības budžeta iespējām. Apstākļos, kad nav veidoti uzkrājumi vai arī to apmērs ir nepietiekams, bet radušies steidzami tēriņi atsevišķos gadījumos neatliek nekas cits kā kredīti bankā vai internetā. Aizņemoties bankā naudu iespējams saņemt uz ilgāku termiņu, zemākiem procentiem un arī summas ir pieejamas lielākas. No otras puses, aizņemoties internetā, kredītu var iegūt ātrāk, taču tas būs dārgāks. Izņēmums ir tā saucamais “pirmais kredīts bez maksas”, kas ļauj aizņemties uz laiku līdz četrām nedēļām un noteiktajā termiņā atmaksāt, cik paņemts. Iespēju paņemt aizdevumu bez komisijas nepiedāvā visi aizdevēji un arī ne visiem. Vairumā gadījumu kredīts bez procentiem internetā tiek piešķirts tikai jaunajiem, maksātspējīgajiem un uzticamajiem klientiem. Piesakoties aizdevumam otrajā reizē, pieteikums tiek apstiprināts ātrāk, taču jārēķinās ar komisijas maksu 10 un vairāk procentu mēnesī apmērā. Banku ilgtermiņa kredīti Laika posmā starp 2010. un 2015. gadu komercbankas Latvijā ir būtiski uzlabojušas savu kredītportfeli. Sliktie kredīti ir norakstīti to meitasuzņēmumiem, bet hipotekāro kredītu ņēmēji, kas nespēja pildīt saistības ir savus īpašumus zaudējuši. Tā rezultātā banku aktīvus veido, galvenokārt, nerezidentu noguldījumi un bankas burtiski vārās naudā. Aizdevumu apjoms pret šo naudas masu ir salīdzinoši neliels un rodas pamatots jautājums par šo banku ieguldījumu valsts ekonomikā. Arī plašsaziņas līdzekļos ir nereti dzirdams, ka kredītiestādes uzņēmējus kreditē kūtri vai arī naudu neaizdod nemaz. Bankas uz šiem komentāriem atbild, ka aizdod naudu tikai tiem uzņēmumiem, kas ir uzticami. Protams, par savām iekšējām izvērtēšanas procedūrām nekādi detalizēti komentāri netiek sniegti, taču ir skaidrs, ka bankas nogaida. Rezultāts ? Latvijas ekonomika neattīstītās tik ātri, cik varētu un aktualizējas jautājumus par nepieciešamību dibināt jaunu valsts banku. (Atgādināsim, ka hipotēku un zemes banka tika slēgta, bet Citadele pārdota pēc ārzemju partneru pieperasījuma) Iedzīvotājiem viena no nedaudzajām iespējām aizņemties online šobrīd ir hipotekārais kredīts, kuru šobrīd jaunās ģimenes var iegūt ar valsts atbalstu. Atbalsts, protams, nav liels, taču valsts apņemas segt procentu maksājumus pirmajai iemaksai situācijās, kad aizņēmējs nav spējīgs segt savas parādsaistības. Tas ļauj iegūt aizdevumu pat tiem kredītņēmējiem, kas pretējā gadījumā nebūtu spējīgi to izdarīt, jo gluži vienkārši no savas algas nav spējīgi sakrāt pirmajai iemaksai nepieciešamos 5000 vai 10000 eiro. Tradicionāli bankas aizdod naudu ar termiņu līdz 10, 20 vai pat 40 gadiem mājokļa iegādei. Atmaksājot aizdevumu ilgā termiņā parasti tiek pārmaksāts gandrīz dubultā, tādēļ aizņēmēja interesēs ir segt parādsaistības maksimāli ātri. Lieki piebilst, ka ar mūsu valstī pastāvošo atalgojuma līmeni to izdarīt ātrāk ir ļoti grūti un vairumam aizņēmēju var rasties problēmas arī ar esošo parādsaistību izpildi. Lai nebūtu vēlāk jālej gaužas asaras ir vērts jau sākotnēji saprast, ka materiālām lietām pieķerties nav jēga. Agri vai vēlu mums visiem būs viss uz šīs zemes jāatstāj un arī kredīts mājokļa iegādei vai aizdevumi internetā nevienu vairs tad neuztrauks. Pastāsti...

read more