Ceļu satiksmes un drošības direkcija (CSDD) atklājusi plānoto stacionāro fotoradaru izvietojumu. Pirmie 20 fotoradari uz valsts autoceļiem tika izvietoti pirms gandrīz desmit gadiem un 2023. gadā to skaits pārsniedz 60 stacionāros radarus.
Fotoradari Latvijā
Pirmo 20 fotoradaru atrašanās vietas
Svarīgākais:
- stacionārie fotoradari tika ieviesti 2014. gada rudenī;
- pirms mērierīcēm tiek izvietotas brīdinājuma zīmes, kas ļauj savlaicīgi samazināt ātrumu.
Vairumā gadījumu fotoradari fiksēs ātruma pārkāpumus abos virzienus, taču ir arī izņēmumi, skat. zemāk:
- Rīga, Dienvidu tilts, starpnobrauktuvēm uz Maskavas ielu un uz centru (Ātruma fiksēšanas virziens: Uz Pārdaugavu braucošos);
- Rīga, Krasta iela 42, pretī t/c „Stokker”sadalošajā joslā (Ātruma fiksēšanas virziens: Uz Maskavas ielu braucošos);
- Autoceļa A4 8.km pie krustojuma ar ceļuV31 (Pievedceļš Muceniekiem) (Ātruma fiksēšanas virziens: Abos virzienos);
- Autoceļa A6 24,6.km pie pagrieziena uz Saulkalni (Ātruma fiksēšanas virziens: Uz Rīgu braucošos);
- Autoceļa A7 20,3.km pie krustojuma ar ceļu P89 „Ķekava –Skaistkalne” (Ātruma fiksēšanas virziens: Abos virzienos);
- Autoceļa A8 31,5.km pie krustojuma ar ceļu P100, pie Ozolniekiem (Ātruma fiksēšanas virziens: Abos virzienos);
- Autoceļa A8 36,2.km krustojums ar ceļu V1068 pie Brankām (Ātruma fiksēšanas virziens: Abos virzienos);
- Rīga, Brīvības gatve 363 (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos);
- Rīga, Kalnciema iela uz satiksmespārvada pār dzelzceļu pie Baseina ielas (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos);
- Autoceļa A3 3,9.km, Sējas novads, Murjāņi (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos);
- Autoceļa P1 22,5.km, Carnikavas novads, Garciems (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos);
- Rīga, Kalnciema iela uz satiksmespārvada pār dzelzceļu pie Dreiliņu ielas (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos);
- Autoceļa A5 30,1.km pie krustojuma ar Skultes pievedceļu (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos);
- Autoceļa A6 24,5.km pie pagrieziena uz Saulkalni (Ātruma fiksēšanas virziens: Uz Ogri braucošos);
- Autoceļa A8 15,1.km pie divlīmeņu satiksmes mezgla ar autoceļu A5„Salaspils – Babīte” (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos);
- Autoceļa A8 15,2.km pie divlīmeņu satiksmes mezgla ar autoceļu A5 „Salaspils –Babīte” (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos);
- Autoceļa A10, „Rīga – Ventspils” (Jūrmalas šoseja) 15,9.km pie satiksmes mezgla ar ceļu A5 „Salaspils – Babīte”,Babītes novads (Ātruma fiksēšanas virziens: Uz Jūrmalu braucošos);
- Autoceļš A10 „Rīga – Ventspils” (Jūrmalas šoseja) 16,2.km pie satiksmes mezgla ar ceļu A5 „Salaspils –Babīte”, Babītes novads (Ātruma fiksēšanas virziens: Uz Rīgu braucošos);
- Autoceļa A10 22,5.km pie Varkaļu kanāla (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos);
- Autoceļā P80 – E22 „Rīga – Koknese”, 20,1.km, satiksmesmezgls ar autoceļu P8 „Inciems – Sigulda – Ķegums” (Ātruma fiksēšanas virziens : Abos virzienos).
Detalizētāku informāciju variet uzzināt CSDD un aplūkojot šo karti.
Iepriekš tika plānots, ka laika posmā līdz 2023. gadam Latvijā varētu tikt izvietoti vairāk kā 100 stacionārie fotoradari. Šobrīd šis skaits vēl nav sasniegts.
Fotoradaru izvēles kritēriji
Valsts iestādes ir atzinušas savas pagātnes kļūdas un sola, ka nākotnē vismaz stacionāro fotoradaru izvietošana notiks daudz atklātāk un pārskatāmāk, kam kā apliecinājums būs pirms fotoradara izvietotā brīdinājuma zīme. Tiesa nākotnē plānots arī modernizēt un iegādāties jaunas valsts policijas automašīnas, kas būs aprīkotas ar pārvietojamiem fotoradariem.
Saskaņā ar CSDD sniegto informāciju, izvēloties stacionāro mērierīču izvietošanas vietas tika ņemti vērā šādi kritēriji:
- ceļu satiksmes negadījumu skaits,
- cietušo un bojā gājušo skaits,
- ceļa posma funkcionālā nozīme ceļu satiksmē,
- ātruma pārsniegšanas radītais apdraudējums citiem satiksme dalībniekiem.
Diemžēl daļā no īpaši bīstamajiem posmiem, vismaz pirmajā fāzē stacionārie fotoradari netiks ieviesti, jo tuvākajā laikā konkrētajos posmos plānoti ceļa rekonstrukcijas vai remonta darbi, kas apgrūtina mērierīču uzstādīšanu.